Acasă Himalaya Everest Procesul de aclimatizare – aproape de final

Procesul de aclimatizare – aproape de final

Echipa Everest Romania se apropie din ce in ce mai mult de momentul in care vor incerca varful. Dupa aproximativ 2 saptamani de urcusuri si coborasuri, procesul de aclimatizare se apropie de final pentru Adi si Tibi. Oana si Gabi sunt in continuare in Tabara de baza avansata la 6400m unde vor ramane si in urmatoarea perioada.

Regasiti mai jos un istoric al evenimentelor trimis de Adi pe 2 mai, care a ajuns din pacate cu o intarziere de o saptamana la noi.

Este 2 mai, ora 13:45 la noi cand scriu aceste randuri.

Pentru mine este a 12-a zi la 6400m, iar in afara de cateva accesse de tuse datorita aerului rece – cand iesi din cort si dai de -20 grade, e inevitabil – ma simt foarte bine. Oxigenarea e pe la 90 – 95, mai fluctueaza, normal, insa departe de mine zilele cand eram la 75 – 80. Acestea vor urma mai sus 🙂

Nu mai stiu exact ce s-a intamplat in ce zi, insa stiu ordinea evenimentelor. Dupa ce am ajuns in Tabara de baza Avansata, la o zi distanta au ajuns si Tibi, Oana si Gabi. La 2 zile dupa aceea Tibi a decis sa coboare inapoi in Tabara de baza Chineza, pentru a se aclimatiza mai bine.

In total a stat acolo 5 zile, timp in care a coborat si Kumar, bucatarul, cu o infectie minora in gat. Acum e inapoi sus, mai bine, inca nu i-am dat antibiotice ca aici sus oricum nu prea au efect.

Alaltaieri s-a intors si Tibi din CBC, am hotarat sa stea si el o zi sa se odihneasca dupa 25 km si vreo 12 ore pe drum si apoi astazi sa plecam spre North Col toti 4 – noi 2 si cei 2 serpasi. Noaptea trecuta Tibi s-a simtit putin mai rau, slabit si fara aer in cort (a si nins, e posibil sa ii fi acoperit aerisirile) asa ca astazi dimineata Lhackpa mi-a spus ca amanam pana maine ascensiunea in 4.

In zilele cat Tibi a fost plecat, serpasii au dus in tabara 1 – North Col – 4 corturi, 12 butelii de oxigen si ceva gaz pentru topit zapada, in total au facut fiecare 3 drumuri. Acum vreo 4-5 zile am fost si eu o zi pana sus, in 9 ore in total (mers lejer, fara dureri de cap, doar eu si vreo 30 de serpasi in ziua aceea). Am plecat la 5 dimineata, iar la 6:30 eram sus, depasit de toti serpasii mai putin de 2 intarziati. De mentionat ca ei au plecat din tabara pe la 7…

Pare abrupt si are coarda peste tot, insa este un traseu frumos, nu foarte greu, iar pe tot drumul serpasii m-au intrebat daca mi-e bine, daca vreau apa, unde e serpasul meu – le-am zis ca pe munte pe undeva… (Lhakpa a plecat la 7 din tabara, la 10 era sus si la 11 inapoi in tabara am aflat)

Planul pentru zilele urmatoare este sa urcam in T1, apoi sa mergem de dimineata devreme jumatate spre T2 – adica pana spre 7600m, apoi inapoi in baza la 6400. Dupa inca 2-3 zile de odihna vom merge si sa dormim la 7800, apoi inapoi la odihna la 6400. Avand in vedere ca timpul trece repede si primele ferestre de vreme buna sunt in jur de 15 mai, iar noi suntem legati de prognozele si programul agentiilor mai mari, Lhakpa imi da de inteles ca vrea sa incercam varful cu ei deodata, in acea perioada. Adica avem treaba zilele urmatoare 🙂

Adrian Fako – trimis din Tabara de baza avansata, 2 mai, 2014

Continuam cu cateva poze din Tabara de baza avansata 6400m:

Montarea corturilor in Tabara de baza avansata
articol-02

Tashi (inlocuitorul de bucatar) a scos legumele de la cutii, cat a fost Kumar plecat, sa faca putina ordine si curatenie. Inghetate beton toate, mai merg folosite la supe si la pizza. Nu se dezgheaza prea curand nici la soare.

Gabi si Adi intr-o mica pauza de sortare poze.

Cortul lui Adi, dimineata la rasarit, ora 6:10, si butoiul cu ceva echipament.
articol-02

Lhakpa (unul dintre serpasii echipei) a invitat un Lama la in tabara romaneasca care a tinut o noua Puja (ceremonie religioasa), de data aceasta la altitudine.

Toata echipa adunata in jurul soclului si stalpul central pregatit de fi arborat – doar dupa anumite incantatii

Adi cu Tashi, kitchen-boy-ul echipei, cel mai bun inlocuitor de bucatar – a fost convins sa gateasca fara prea multa sare sau condimente. Baiatul bun la toate in tabara. N.A. Cald pe la 7 in tabara, baietii au renuntat la pufoaica.
articol-02

Inaltarea stalpului si a steagurilor cu mantre care flutura in bataia vantului. Everest se vede fix in spate, varful din dreapta cu un mic norisor pe el.

Aruncand orezul spre varf, pentru a imbuna zeii si a avea o ascensiune placuta si sigura.

Urmărește in continuare calatoria pe www.adventurediplomacy.org și pe https://www.facebook.com/EverestRomania si impartaseste cu noi care este Everestul Tau!